איך לעשות סקר שיכניס את העסק שלך לעיתון

איך לעשות סקר שיכניס את העסק שלך לעיתון

גם אם העסק שלכם מצליח לספק לעיתונאים תוכן מעניין לעתים תכופות, ישנם רגעים בהם עולה השאלה: "מה עכשיו?" "איזה עוד תוכן אפשר לספק לעיתון?" אם אין תשובה מספיק טובה, התוצאה עלולה להיות דממה תקשורתית. אם אין לכם חדשות מרעישות לספק לעיתונאים ואם לא רוצים למחזר אייטמים, אפשר ליצור אותם כדי לספק לעיתונאים תוכן מעניין, רלוונטי שיציג את העסק שלך במרכז וכמוביל המציג מידע מדויק ורלוונטי לענף.

סקר יכול לעזור לספר משהו מעניין על הענף או על המוצר וכאשר הוא מבוצע היטב הנתונים יגרמו למסר שלך לעבור בקלות אל קהל היעד שלך. הבעיה היא שהיום קל יותר מתמיד לבצע סקר באמצעות טכנולוגיה שאינה ערובה לנתונים מהימנים והתקשורת מוצפת בנתונים חסרי משמעות אמיתית. על מנת שסקר ישרת את צרכי יחסי הציבור עליו להיות אמין ומהימן והוא צריך להיות מותאם לקמפיין המרכזי של העסק.

איך מבצעים סקר לצורך יחסי ציבור?

1. בדיקה מקדימה

אם החלטת לבצע סקר בנושא מסויים: ראשית בדוק מה כבר נכתב בנושא, אילו מחקרים פורסמו ואילו נתונים קיימים כבר. עכשיו אפשר להחליט על כיוון אותו אפשר להציג בצורה אחרת ומעניינת.

2. מה הכותרת הרצויה?

אין צורך להתחיל מהשאלות, עשו רשימה של הכותרות שתרצו לראות כתוצאה מהסקר. זהו תהליך חשוב שיבטיח שהתוצרים שיתקבלו ישמשו לצורך הקמפיין של העסק.

3. מחליטים היכן מבצעים את הסקר

הסקר צריך להיות קשור למוצר או לשירות שהלקוח הפוטנציאלי שלך מתעניין בהם. כדאי להיות ממוקד כמה שיותר בקהל שיספק את הכותרת המתאימה ביותר.

כאן ישנה אפשרות לבחור בין :

  • שאלות אומניבוס (כמה ארגונים תורמים שאלות לשאלון אחד שמופץ בקהל יעד זהה. בדרך כלל מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה) יתרונות: מחיר, מהירות, זמינות.
  • סקר ייעודי. מחקר ספציפי עבור לקוח אחד המאפשר לך לפנות לקהל ספציפי רלוונטי (למשל: אמהות לילדים עד גיל 3). יתרונות: פניה לקהל ממוקד וספציפי, ניתן לבצע סינונים לפי דרישה, אין ערבוב של נושאים, עדיף לבצע אם יש יותר מ- 10 שאלות.

4. גודל המדגם המתאים

ככל שהמדגם קטן יותר הטעות גדולה יותר. בדרך כלל לצרכי יחסי ציבור יספיקו 250 -600 (תלוי בקהל שנדגם)

5. כתיבת השאלות

מתכננים את השאלות בהתבסס על הכותרות שרוצים להעביר לעיתונאים. כדאי לבחון איך משתמשים בנתונים המתקבלים מכל אחד מהשאלות לטובת הכתבה. תוך כדי הכתיבה נסו לנחש מה תהיה התוצאה. אם התוצאה אינה משרתת את האינטרסים של העסק, שנו את השאלה או ותרו עליה. כתיבת שאלות נראית כמשימה מאד פשוטה, לכאורה מה הבעיה כל מי שיש לו  WORD לא משנה באיזו גרסה יכול לכתוב שאלון לסקר. אז זהו שלא, ייעוץ והנחייה של איש מקצוע יעזרו למקד את השאלון בתוצרים המבוקשים.

להמנע מסקאלות 1-10

חברות מחקר אמנם אוהבות מאוד להשתמש בסולמות אך הכותרת "54% נתנו ציון בין 6-7 בסקאלה של 1-10 כשנשאלו כמה הם מרוצים מרופא המשפחה שלכם" פחות אטרקטיבית מ: "54% אמרו שהם שבעי רצון מרופא המשפחה שלהם".  הציגו לנשאלים תשובות שאפשר אח"כ לנסח מהן כותרות מעניינות.

6. בצעו מחקר מקצועי

אל תוותרו על אמינות, דיוק וביצוע שעומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של ביצוע מחקר. הקפידו על  ניסוח שאינו מטה את תשובות הנבדקים.

הציגו את הנתונים בצורה של סיפור למשל הצגת בעיה שהעסק או המוצר יכול לפתור.

7. הישארו נאמנים לנתונים

אם תענו את הנתונים – הם יגידו לכם מה שאתם רוצים לשמוע…

כותרות סנסציוניות שאינן אלא עיוות מאסיבי של הנתונים שהתקבלו יגרמו ברוב המקרים נזק תדמיתי לעסק שעומד מאחורי הסקר.

 

התפרסמה הכתבה בעיתון – מעולה! מה עוד אפשר לעשות עם תוצאות הסקר?

יחסי ציבור ברשת:

  • מצגת אטרקטיבית תזרים אליכם לקוחות פוטנציאלים המחפשים מידע באתרים כמו slideshare, issuu ו- scribd.
  • אינפוגרפיקה תבלוט באתר שלכם או בעמוד הפייסבוק שלכם ותציג את הנתונים בצורה ויזואלית במהירות. מה שיעלה את הסיכוי לשיתוף והפצה של המידע הזה אפשר גם להטמיע ב- pinterset.
  • סרטון יקדם את העסק במנועי החיפוש.

את כל אלה אפשר להפיץ ללקוחות הקיימים והפוטנציאלים באמצעות האתר, הניוזלטר או עמוד הפייסבוק.