אינסטגרם בישראל – מיהו המשתמש המקומי?

אינסטגרם בישראל – מיהו המשתמש המקומי?

לפני למעלה משנתיים עשינו מחקר בקנה מידה קטן שנושאו היה "ישראלים באינסטגרם" אינסטגרם הייתה בתקופת  צמיחה משמעותית בעולם ולראשונה ניסינו ללמוד על האינסטגרמרים הישראלים.  [למחקר מ-2012]

חזרנו אל אותו נושא מחקר. הפעם בקנה מידה הרבה יותר גדול ומעמיק יותר.  המחקר שתמצית הממצאים שלו מובאת לעיל נעשה בשיתוף עם אינסטה ישראל ועם משרד יחסי הציבור שלום תל אביב.

תוצאות המחקר התפרסמו בגלובס

מה מצאנו ?

גידול של 91% במשתמשי האינסטגרם בארץ בשנתיים האחרונות; נוכחות מותגים בפלטפורמה מעלה כוונות רכישה של הגולשים

נתון מפתיע: דווקא קהל המשתמשים בגילאי 35-54 מהווה פוטנציאל למהלכים אינטראקטיביים כגון תחרויות ואתגרי צילום

תמונה 4

המחקר כלל מדגם מייצג של 566 משתמשי אינסטגרם בישראל בגילאי 12 ומעלה.

עיקרי הממצאים מהמחקר, אשר אוששו ולעיתים אף הפריכו חלק מההנחות הנפוצות בעולם הסושיאל, מובאים בפניכם:

  • בשנתיים האחרונות, במקביל לגידול במספר המשתמשים בעולם, חל גידול חד של 91% במספר משתמשי האינסטגרם בארץ.
  • בסך-הכל 28% מהאוכלוסייה משתמשים באינסטגרם, כאשר הגיל הממוצע של האינסטגרמר הישראלי הינו 29.
  • נשים (21%) יותר מגברים (11%) מציינות, כי אינסטגרם היא הרשת החברתית המועדפת עליהן.
  • הדבר נכון גם בקרב בני נוער בגילאי 12-17, אשר 55% מהם ציינו כי אינסטגרם היא הרשת החברתית העדיפה עליהם.
  • בני נוער (12-17) מובילים במספר העוקבים הגבוה ביותר: ל-40% מהם יש למעלה מ-200 עוקבים לעומת רק 23% מכלל המשתמשים.
  • מהמחקר עולה שלא כל בעלי חשבונות האינסטגרם מכירים את הגדרות הפרטיות. רק 33% מהמשתמשים מנהלים חשבון אינסטגרם פרטי וככל שהגיל עולה יש פחות חשבונות פרטיים. בנוסף, רק 20% מהמשתמשים שולחים תמונות בהודעות פרטיות לחברים.

תמונה 2

לדברי אייל גולדמן, מנהל מחלקת הדיגיטל במשרד "שלום תל אביב": "אינסטגרם ממשיכה לגדול עוד ועוד והבשורה, כי בקרוב תפעיל ממשק פרסום, צפויה לשנות את כללי המשחק. מדובר באות קריאה למנהלי המותגים שעדיין נעדרים מהפלטפורמה, להיכנס פנימה ולבנות לעצמם נוכחות קבועה. עם זאת, שימוש במנוע הפרסום ללא ערוץ תקשורת ישיר ודיאלוג מתמשך עלול לפספס את המטרה ואף לפגוע בנאמנות למותג".

"הנחת העבודה כי האינסטגרם שייך לצעירים הופרכה במחקר שערכנו, אך פוטנציאל החשיפה בקרב צעירים הוא משמעותית יותר גדול. לרבים מהם יש מאות עוקבים ומכפיל הכוח הזה, יחד עם העובדה שהם ומעלים תוכן למכביר ואוהבים לעקוב אחר מותגים ולרכוש את מוצריהם, הופך אותם לקהל שכדאי מאוד לתקשר איתו", מוסיף גולדמן.

אינטראקציה עם מותגים באינסטגרם

58% מכלל משתמשי האינסטגרם בארץ עוקבים אחרי מותגים, רובם אחר 1-5 מותגים.

שלוש הסיבות העיקריות למעקב אחר מותגים: אוהבים את המותג (59%), מחפשים תוכן מעניין (43%) ומעוניינים לגלות דברים חדשים (41%).

מתוצאות המחקר עולה, כי האינטראקציה של מותגים עם משתמשים באינסטגרם מסייעת לא רק לתפישת המותג אלא גם למכירות. 46% מהמשתמשים ציינו, כי נוכחות של מותג באינסטגרם מגדילה במידה רבה או רבה מאוד את כוונותיהם לרכוש את המותג, כאשר ההשפעה על כוונות הרכישה הולכת ופוחתת עם הגיל.

כאשר מדובר בקהל המשתמשים שעוקב בפועל אחר מותגים המספרים גדלים – 61% מהעוקבים אחר מותגים ציינו שהנוכחות של מותג באינסטגרם מגדילה את הסיכוי שירכשו את אותו מותג.

48% מכלל המשתמשים השתתפו או הביעו נכונות להשתתף באתגרים נושאי פרסים של מותג מסחרי, זאת לעומת מספר גבוה משמעותית בעולם (70%). דווקא קהל הצעירים (18-24) הביע פחות נכונות להשתתף בתחרויות נושאות פרסים, לעומת יתר שכבות הגיל שהביעו היענות דומה.

תמונה 1

לדברי נעמה שלו, מנהלת אסטרטגיה ב"שלום תל-אביב": "הגידול במספר משתמשי האינסטגרם ורמת המעורבות הגבוהה שלהם מצביעים על כוחה של הזירה הדיגיטלית עבור מותגים. המחקר מציג תמונה מעניינת של מערכת היחסים בין מותגים ללקוחותיהם: כמעט כל קבוצות הגיל עוקבות אחר מותגים, אך ההשפעה של נוכחות מותג באינסטגרם על כוונות הרכישה של אותו מותג ניכרת הרבה יותר בקרב צעירים לעומת הדור המבוגר. מצד שני מצאנו שדווקא הקהל המבוגר יותר מהווה פוטנציאל למהלכים אינטראקטיביים ומוכן לשתף פעולה עם מותגים. הנתונים הללו בהחלט יכולים לכוון את המותגים למהלכים ממוקדים בקרב הקהלים שלהם".

 איזה תוכן הכי מעניין באינסטגרם?

שלוש הפעולות העיקריות של משתמשי אינסטגרם הן סימון "לייק" על תמונות של אחרים (92%), העלאת תמונות (68%) ותגובה לתמונות של אחרים (45%).

10% מהמשתמשים מעלים לאינסטגרם לפחות תמונה אחת ביום ו-25% מעלים סרטונים, כאשר נשים מעלות תמונות בתדירות נמוכה יותר מגברים, למרות העובדה שהן יותר פעילות באינסטגרם. למרבה ההפתעה לא רק קבוצת בני הנוער (12-17) נמצאה כאקטיבית ביותר בהעלאת תמונות וסרטונים: לצדם מככבים הבוגרים (35-54) שנמצאו אקטיביים לא פחות. 12% מבני הנוער ומהבוגרים מעלים לפחות תמונה אחת ביום ו-30% משתי שכבות הגיל מעלים קטעי וידאו.

ארבעת הנושאים המעניינים ביותר עבור משתמשי האינסטגרם הם תמונות של חברים (82%), נוף ותיירות (40%), השראה (38%) וסלבס (30%). בקרב צעירים בני 18-24 יש העדפה ברורה לתוכן של ידוענים, ונוף ותיירות לעומת יתר שכבות הגיל: 71% מהם עוקבים אחרי חשבונות של סלבס.

אלדד סהר מאינסטה-ישראל מוסיף: "ההשתלבות בפלטפורמת סושיאל חדשה יחסית, מחייבת התאמה של הכלים שאנחנו מפעילים בפלטפורמה, התאמה של התוכן השיווקי, הקריאייטיב, ואפילו המינונים והתזמונים.  בני העשרה מתנהגים, מתייגים ועוקבים באופן שונה מהותית מהקהל הבוגר, וקהלים שונים כגון חובבי אוכל, אופנה ונשים תופסים את אינסטגרם באופן שונה מחבריהם. לקראת כניסת הפוסטים הממומנים השנה, אנחנו ממליצים למותגים, היום יותר מתמיד, להתמקצע בפלטפורמה הזו, ללמוד מה עובד, איפה לתפוס את הקהלים, מה הם אוהבים ולמה הם מצפים מהמותגים שהם עוקבים אחריהם באינסטגרם".

 

 

תמונה 3

 

תוצאות מלאות של המחקר במצגת כאן

 

הכתבה פורסמה בגלובס: