על בני נוער טכנולוגיה ואהבה

על בני נוער טכנולוגיה ואהבה

החל מחיזור ואהבה וכלה בפרידה מדיה חברתית וטלפונים סלולריים הם חלק בלתי נפרד ממערכות היחסים הרומנטיות של בני נוער (גילאי 13-17).

במחקר שפורסם על ידי Pew research Center  באוקטובר 2015 (http://pewrsr.ch/1GSGu1h)

עולה תמונה מדהימה ומעניינת לבני ה 40+ שבקהל אולי אפילו קצת מזעזעת כיצד עושה הנוער האמריקאי שימוש בטכנולוגיה כחלק אינטגרלי מהמימד הרומנטי של החיים.

הנתונים מאד מעניינים ומעלים תהיות לגבי איך הנוער הישראלי מתנהג.

8% of All American Teens Have Met a Romantic Partner Online

מרבית היחסים הרומנטיים של בני נוער אמריקאים אינם מתחילים און ליין. התחלת הקשר הוא בסביבה הקרובה. הטכנולוגיה היא כלי מרכזי בתהליך החיזור והבעת עניין בבן/בת זוג פוטנציאלי.  התהליך בא לידי ביטוי בגילוי תשומת לב בנוכחות החברתית של מושא החיזור (לייקים, תגובות וכיו"ב).

  • 55% מבני הנוער האמריקאים מדווחים כי הם חיזרו/דיברו או גילו תשומת לב במישהו/י שהם מעוניינים און ליין.
  • 50% מציינים שהם נתנו לצד השני לדעת שהם מעוניינים על ידי יצירת חברות / מעקב ברשתות חברתיות (פייסוק,טוויטר,אינסטגרם).
  • .46% שיתפו משהו מצחיק או רומנטי.
  • 11% הכינו פלייליסט אוןליין למי שהם מתעניינים בו.
  • 31% שלחו הודעות רומנטיות אישיות.
  • 10% שלחו תמונה אישית שלהם/ן רומנטית ו/או סקסית .
  • 7% הכינו וידאו במיוחד.

לא הכל חיובי ומסתבר שקו דק מפריד בין חיזור תמים להטרדה.  25% מציינים כי חסמו / ניתקו או דיווחו על התנהגות חיזור לא מקובלת שבה נתקלו.

בנות יותר מבנים מציינות שנתקלו בהתנהגות זו. 35% מהבנות מציינות כי נתקלו בהתנהגות שגרמה להן לאי נוחות ומעבר לזה.

טכנולוגיה לניהול מערכות יחסים

מדיה חברתית עוזרת לבני נוער להרגיש שהם קרובים יותר לבן / בת הזוג במערכת יחסים אך באותה מידה גורמת ליצירת תחושת אי ודאות וקנאה.

בני נוער מציינים כי מדיה חברתית מאפשרת להם להרגיש יותר מחוברים ומעודכנים לבן/בת הזוג. יותר קל להם להתעדכן בשגרת היום יום.

בקרב בני נוער שנמצאים במערכת יחסים :

59% מציינים כי מדיה חברתית גורמת להם להרגיש יותר מחוברים וקרובים לבן/בת הזוג.

47% מציינים כי מדיה חברתית מאפשרת להם להפגין/להראות כמה איכפת להם מבן/בת הזוג.

27% מציינים כי מדיה חברתית גורמת להם להיות קנאים יותר.

31% מציינים שבן/בת הזוג בדק אותם מדי יום באינטרנט / בסלולר .

21% מדווחים כי בן / בת הזוג בודקים את ההודעות האישיות בסלולר שלהם ללא רשות.

15% מציינים כי הופעל עליהם/ן לחץ באמצעות אינטרנט / סלולר / הודעות אישיות (SMS,צ'אט וכו') לקיים יחסי מין.

פרידות בסמארטפון

לאחר הפרידה המידע הדיגיטלי שנמצא שם בחוץ יכול לשמש לנקמה / לקנאה וכדומה.

22% מבני הנוער מציינים שלאחר פרידה קראו להם בשמות או העליבו אותם/ן בפומבי ברשתות חברתיות.

15% מציינים כי נעשה שימוש בסלולר/אינטרנט להפיץ עליהן שמועות על ידי בני/בנות זוג לשעבר.

מעניין יהיה לעשות מחקר דומה על הנוער הישראלי.
האם העובדה שאנחנו חיים בחברה יותר קטנה מבחינת גודל האוכלוסיה אך עם קרבה והיכרות יותר אינטימיות, מוביל למאפיינים התנהגותיים שונים של בני הנוער בישראל או שהטכנולוגיה מייצרת דפוסי התנהגות אוניברסליים שאינם תלויי תרבות כזו או אחרת.

מעוניינים לבצע סקר דומה שיכניס את העסק שלך לעיתון? פנו אלינו כאן >>>

 

 

 

בני נוער באינטרנט title=בני נוער באינטרנט

בני נוער באינטרנט

שוב אנחנו בודקים מיהם הישראלים באינסטגרם. גידול של 91% במשתמשי האינסטגרם בארץ בשנתיים האחרונות; נוכחות מותגים בפלטפורמה מעלה כוונות רכישה של הגולשים
לתוצאות המחקר
סקר ווטסאפ title=סקר ווטסאפ

סקר ווטסאפ

ערכנו סקר בנושא יחד עם איגוד האינטרנט הישראלי מדגם של 300 משתמשי סמארטפון שמשתמשים באפליקציה.
לתוצאות המחקר
ישראלים באינסטגרם 2015 title=ישראלים באינסטגרם 2015

ישראלים באינסטגרם 2015

שוב אנחנו בודקים מיהם הישראלים באינסטגרם. גידול של 91% במשתמשי האינסטגרם בארץ בשנתיים האחרונות; נוכחות מותגים בפלטפורמה מעלה כוונות רכישה של הגולשים
לתוצאות המחקר