סקרים ליחסי ציבור

ארגונים רבים משתמשים בסקרים ליחסי ציבור. זוהי דרך מצויינת כדי ליצר כותרות בעיתון המציגות את העסק או המוצר שלכם לקהל הרחב בתוך קונטקסט של נתונים.

שאלות אומניבוס מתאימות מאוד ליצירת תוכן בידיעה בעיתון אך לעתים קרובות סקר ייעודי ישמש ככלי אפקטיבי יותר כאשר אתם מעוניינים ליצור כותרות ותוכן עבור העסק.

איך יודעים אם צריך אומניבוס או סקר ייעודי?

מה זה בכלל אומניבוס?
אומניבוס הוא סקר הכולל שאלות ממספר לקוחות שונים. כל אחד מהלקוחות משלם רק עבור השאלות המעניינות אותו והוא כדאי כלכלית כשיש מספר שאלות מועט.

אם שוקלים לבצע סקר בקרב קהל ספציפי כמו נהגים שהחליפו מכונית בשלוש השנים האחרונות או אמהות לילדים עד גיל 3, ההמלצה שלנו תהיה סקר ייעודי.

אם דעת הקהל הרחב בגילאי 16-65 מכל האיזורים מעניינת אתכם אז אפשר להכניס שאלות לאומניבוס.

מה זה אומר מדגם מייצג והאם זה חשוב?

מדגם מייצג מאפשר לשקף מה חושב הישראלי הממוצע. כדי שאפשר יהיה לומר: 45% מהישראלים חושבים X, צריך לשאול את השאלה בקרב מדגם מייצג. זה חשוב אם רוצים כותרת אמינה ונכונה. במדגם מייצג ישנה הגבלה על כמות האנשים המשיבים מהמרכז, יהיה ייצוג לכל שכבות הגיל והאזורים.

העיתונאים לרוב לא יתעניינו בתוצאות סקר שבוצע בקרב הלקוחות שלך או בקרב חברים שלך או מנויים לניוזלטר שלך.

כמה משיבים צריך בשביל סקר כזה?

בין 250 ל- 600 תלוי בקהל שנדגם.

כמה זה עולה?

החל מ- 530 ש"ח לשאלה. כן.
וזה כולל מדגם מייצג, חתכים לפי גיל מין הכנסה השכלה ועוד.

לרוב מספיקות שאלות בודדות כדי ליצר כותרת. דברו איתנו, יש לנו רעיונות מעולים ליצירת כותרות לעיתון.

איך אפשר להבטיח שהתקשורת תתייחס ברצינות לממצאים של הסקר שאני מציג?

יש להציג בצורה ברורה לעיתונאי:

את גודל המדגם והטעות – רבים חושבים שאם המדגם מספיק גדול זה מספיק טוב אך כדי שסקר ייחשב מייצג הגודל הוא לא המרכיב היחיד. מדגם שתוכנן בשיטת דגימה מתאימה כדי להבטיח שהתוצאות תהינה תקפות ומהימנות מבחינה סטטיסטית.

שאלון תקף, מהימן וחסר הטיה –  התשובות נגזרות מהשאלות ולכן אם ישנה הטיה בשאלה התשובות עלולות לספק תמונה לא נכונה.

מה עוד אפשר לעשות עם תוצאות המחקר?

יחסי ציבור ברשת:

  • מצגת אטרקטיבית תזרים אליכם לקוחות פוטנציאלים המחפשים מידע באתרים כמו slideshareissuu ו- scribd.
  • אינפוגרפיקה תבלוט באתר שלכם או בעמוד הפייסבוק שלכם ותציג את הנתונים בצורה ויזואלית במהירות. מה שיעלה את הסיכוי לשיתוף והפצה של המידע הזה.
  • סרטון יקדם את העסק במנועי החיפוש.

את כל אלה אפשר להפיץ ללקוחות הקיימים והפוטנציאלים באמצעות האתר, הניוזלטר או עמוד הפייסבוק.

רוצים דוגמאות?

תראו כאן את הסקרים שעשינו שפורסמו בתקשורת. 

פנו אלינו לפרטים נוספים : 054-4427769

One Comment

  1. רועי שיש
    ינואר 11, 2016 @ 9:27 am

    שלום,

    אנו מעוניינים לבצע סקר המיועד ליחסי ציבור הכולל שאלה אחת סגורה.
    רציתי לקבל הצעת מחיר עבור סקר מסוג זה וכמו כן לברר מה המועד הקרוב ביותר בו נוכל לקבל תשובות עבור סקר מסוג זה.
    בברכה,
    רועי שיש
    One Hour Translation

    Reply

Leave a Reply

*