
ביטחון אישי בתקופה של טרור
מצבי אי וודאות ואיום ביטחוני מתמשך מלווים אותנו הישראלים כחלק בלתי נפרד משגרת היומיום. בשבועות האחרונים חווים כולנו גל טרור ששוב מעורר תהיות, חששות, חרדות ופחדים. הגידול בשכיחות האירועים מביא לכרסום בתחושת הביטחון האישי של חלק נכבד מהציבור הישראלי. תחושת האיום מקורה בחשיפה ישירה לאירועי טרור ובחשיפה עקיפה באמצעות כלי תקשורת ורשתות חברתיות. בניגוד לעבר […]

על בני נוער טכנולוגיה ואהבה
החל מחיזור ואהבה וכלה בפרידה מדיה חברתית וטלפונים סלולריים הם חלק בלתי נפרד ממערכות היחסים הרומנטיות של בני נוער (גילאי 13-17). במחקר שפורסם על ידי Pew research Center באוקטובר 2015 (http://pewrsr.ch/1GSGu1h) עולה תמונה מדהימה ומעניינת לבני ה 40+ שבקהל אולי אפילו קצת מזעזעת כיצד עושה הנוער האמריקאי שימוש בטכנולוגיה כחלק אינטגרלי מהמימד הרומנטי של החיים. […]

נשים מעדיפות גברים בלי זקן – תוצאות סקר
בתקופה שבה גברים מאמצים טרנד אופנתי המכתיב זקן עבות, בדקנו מה נשים חושבות על גברים עם זקן. שאלנו אותן אם הן מעדיפות שפם, זקן, קרחת או משקפיים. בעקבות טרנד ההיפסטרים מדענים חקרו את משמעות הזקן והם טוענים שגברים מגדלים זקנים כסמל ראוותני כדי לסמן עצמם מול נשים. הסקר שלנו מראה שנשים חושבות שגברים מגדלים זקנים כדי להרשים […]

בני הנוער באינטרנט גם ההורים – איך זה משפיע על המשפחה?
בתאריך 8.7.15 נערך במכללה למנהל יום העיון 'יחסים משפחתיים בעידן דיגיטלי' יוזמה משותפת של בית הספר למדעי ההתנהגות, בית הספר לתקשורת במכללה למנהל ומכון אדלר. במסגרת הכנס הצגנו תוצאות סקר מיוחד בנושא. במקרה שלא בא לכם/ן להמשיך לקרוא הנה עיקרי הממצאים של הסקר שערכנו: תמימות דעים בין נוער למבוגרים ביחס להשפעות העידן הדיגיטלי על המשפחה. הבדלים […]

אינסטגרם בישראל – מיהו המשתמש המקומי?
לפני למעלה משנתיים עשינו מחקר בקנה מידה קטן שנושאו היה "ישראלים באינסטגרם" אינסטגרם הייתה בתקופת צמיחה משמעותית בעולם ולראשונה ניסינו ללמוד על האינסטגרמרים הישראלים. [למחקר מ-2012] חזרנו אל אותו נושא מחקר. הפעם בקנה מידה הרבה יותר גדול ומעמיק יותר. המחקר שתמצית הממצאים שלו מובאת לעיל נעשה בשיתוף עם אינסטה ישראל ועם משרד יחסי הציבור שלום […]

חיילים וזהות גברית
לרגל יום העצמאות ה-67 של מדינת ישראל ערכנו עבור עמותת נט"ל סקר מיוחד בקרב גברים ישראלים ששירתו בצה"ל על מנת לבחון היבטים שונים הקשורים בחוויות השירות הצבאי. מהתוצאות עולה כי רוב הגברים חושבים כי מי ששירת בצה"ל הוא יותר פטריוט. תפיסה זו הולכת וגדלה עם העלייה בגיל. השירות הצבאי וחוויותיו מעסיקים קצת יותר מרבע מהגברים […]

פוליטיקה ברשתות חברתיות
במערכת הבחירות האחרונה עושה רושם כי הזירה המרכזית בה מתנהלים הקמפיינים ונקבעים דפוסי ההצבעה היא זירת הרשתות החברתיות. כל מי שהתחבר לפייסבוק בשבועות האחרונים בודאי שם לב שתמונות החתולים נעלמו ואת מקומן תפס התוכן הפוליטי לסוגיו. בסקר בחירות זה בחנו את דפוסי ההתנהגות של הבוחרים בישראל ביחס לתוכן פוליטי וניסינו להבין מה מידת ההשפעה שיש לפעילות הפוליטית […]

בחירות 2015 – סקרים וביקורת
בחירות 2015 מספקות תוצאות סקרים ונתונים רבים. אתר עיתון הארץ השיקו אינפוגרפיקה אינטראקטיבית המרכזת את נתוני כל הסקרים שפורסמו באמצעי המדיה השונים. יש אפשרות לביצוע חתכים באופן עצמאי לפי פרמטרים שונים. בהתייחס לנתונים: מאבק צמוד בין המחנה הציוני לליכוד. הסיפור האמיתי של הבחירות האלה הוא ככל הנראה יהיה לאחר ה 17.3 . המפה הפוליטית כפי […]

בחירות 2015 – קולות הנשים
הבית היהודי עומד להיות הפתעת הבחירות מבחינת קולות הנשים, מעל ל-35 אחוז מהנשים מלבטות וטרם החליטו למי יצביעו אם בכלל, וכמה ממצביעות "יש עתיד" ב-2013 מרגישות מאוכזבות? 78 אחוז מהן בסקר שערכנו יחד עם אונלייף, עלו כמה ממצאים מעניינים: ההפתעה: הבית היהודי מתחזק בהשוואה לסקרי המצביעים בכלל האוכלוסיה, בקרב הנשים, מפלגת הבית היהודי נמצאת במקום […]

סקרי בחירות 2015 – טעות הדגימה
מבט על סקרי הבחירות של השבוע: הפעם בחרתי להתמקד אך ורק בסקר שפורסם בוואלה ב 2.1.15 ולהשוות אותו לסקר שפורסם בוואלה שבוע קודם ב 26.12 בכדי להמחיש סוגיה שנוטים להתעלם ממנה בדרך כלל : טעות הדגימה. למה ההשוואה הזו חשובה ? הכתב אותו כתב : עומרי נחמיאס חברת המחקר היא אותוה חברה : TNS טלסקר […]