מחקרים בקרב עסקים B2B

לקוחות כיועצים עסקיים – האם מישהו מאזין?
בעידן הדיגיטלי לקוחות עסקיים מחפשים (באגרסיביות) ספקים שבאמת יבינו את העסק שלהם, מה הצרכים שלהם ? במה הם חושקים ? ספקים שיגיבו לצרכים ו"חשקים" אלה. לא עוד תוכן ומידע אלא תקשורת דו כיוונית , צורה כלשהי של דיאלוג מתמשך.

השאלה הגורלית האם ספקים (חברות הנותנות שירותים עסקיים) מסוגלים לספק את הדרישה המהפכנית הזאת ? התשובה מסתבר פשוטה ומפתיעה.

האם קשה לבצע מחקרי B2B?

לאורך השנים מחקרי שוק בקרב עסקים זכו למוניטין מפוקפק משהו : נוקשים, מוטים לטעויות, אמינות מפוקפקת ובעיקר יקר, אלה הם רק חלק ממרכיבי מאותו דימוי. מחקרי שוק זכו לביקורת שהם למעשה יוצרים שכבה מפרידה בין מקבלי החלטות לבין הצרכנים. הבעיה העיקרית היא בכשלים המתמשכים של ארגונים שהערך של מחקרי שוק תלוי במטרות שלשמן הוא מבוצע.
המטרה האמיתי של מחקרי שוק היא לתת לעסק יכולת להאזין ללקוחות שלו. חברות מצליחות אינן משלמות מס שפתיים הן אלו שאינן פועלות בוואקום שיווקי, הן באמת רוצות להבין מה הלקוחות חושבים. מחקרי שוק הם דרך מעולה לקיים דיאלוג אמיתי עם הלקוחות.

בהקשר הזה חשוב לציין כי יש שני סוגים של מחקרי שוק : רשמי ולא רשמי. מחקר שוק רשמי כרוך במכניזם כלשהו המבוצע אחת לתקופה וכרוך באיסוף מסיבי של נתונים (לדוגמא סקר שביעות רצון לקוחות). מחקר לא רשמי הוא איסוף נתונים פחות רשמי המאפשר ללקוחות להגיב באופן שוטף (טפסי משוב, תיבת תלונות וכיו"ב).
מחקר רשמי נותן לך מידע אותו אתה רוצה לדעת לגבי הלקוחות. מחקר לא רשמי נותן לך מידע אותו הלקוחות רוצים שתדע.

הפתרון בטכנולוגית אינטרנט

מסתבר שהאינטרנט הוא לא רק יוצר המגמה הוא גם מספק את הפתרון. טכנולוגיה של סקרים מבוססי אינטרנט וקבוצות מיקוד און-ליין מאפשרים לארגונים לקבל פתרון סדור ואמין ובתקציב הגיוני ללמוד מהלקוחות שלהם על מנת לקבל החלטות עסקיות בתחומי ה B2B. טכנולוגיות WEB מאפשרות לבצע מחקרי שוק יעילים מהירים המניבים תוצאות שבאמת אפשר לפעול על פיהן .

מה אפשר ללמוד ?

ללמוד להכיר את הלקוחות

לארגונים רבים לא תמיד יש מושג מי הלקוחות שלהם. מחקרי שוק יכולים ליצור פרופיל משתמשים של מוצרי/שירותי הארגון. ניתן למיין לקוחות על פי מאפיינים. להבין מה הם עושים ? מה הצרכים שלהם ? מה הם מחפשים ? מה חסר להם

להבין הרגלי קניה, התנהגות של צרכנים במרחב ה B2B.

מחקרי שוק למעשה יכולים לתת מידע למה צרכני B2B קונים וגם למה הם נוטשים ? מחקרי שוק יכולים לתת הבנה טובה יותר של שימוש במגוון המוצרים שיש לחברה ? מה עובד ? מה לא ? שימוש בטכנולוגית WEB יכול לספק מידע לעיתים בזמן אמת (בזמן שצרכנים קונים !!)

לפגוש את הלקוחות און ליין

שימוש בצורות לא רשמיות של מדידה כגון שימוש בפורומים, יצירת בלוג, מאפשרים לקבל תגובות ומשובים בלתי אמצעיים של הלקוחות.

לקוחות כיועצים עסקיים

ב B2B כולם עסקים, כולם מבינים את העסק. תן לצרכנים שלך להיות היועצים שלך. תן לצרכנים שלך להתבטא. בעולמות שיווקיים של B2B אתה לא יכול בלי. תן להם להבין כי הארגון מאזין למשובים שלהם ומתייחס אליהם.
שימוש משולב במחקרי שוק רשמיים ולא רשמיים יכול להפוך את לקוחות הארגון ליועצים שלו. שילוב זה מאפשר יצירת קשר ברמה האישית עם צרכנים (גם ב B2B מדובר באנשים). שימוש בפלטפורמות אינטרנט מאפשר לבצע את כל התהליך באופן שוטף, מהיר, יעיל ויחסית חסכוני.
מחקרי שוק זה לא רק איסוף נתונים, הם מרכיב חשוב ביצירת מערכת יחסים מתמשכת עם לקוחות, דרך להכיר אותם באמת.
ככה אתם הופכים לקוחות שלכם ליועצים הכי טובים שלכם.

Leave a Reply

*